Aktualności

Dotrzymałem słowa: repolonizacja opolskiej wagonówki i nowe miejsca pracy dla Opola!

5022Dff5 Ec08 4E54 Adc2 91Ab4B8B26Fa

W 2020 r., jako wiceminister w Ministerstwie Aktywów Państwowych podjąłem decyzję o odzyskaniu i repolonizacji opolskiej wagonówki – zakładu remontu wagonów. Obiecałem wówczas, że zakład nie tylko przetrwa, ale będzie się rozwijał i tworzył miejsca pracy. Dotrzymałem słowa – to wielka inwestycja PKP Intercity, która przyniosła Opolszczyźnie ponad 250 nowych miejsc pracy!

1007A33E 5075 4C52 B85D F7Ba415221Ee
Odwiedź mój profil na Facebooku

PKP Intercity Remtrak wygrało w postępowaniu sądowym prawo do zakupu nieruchomości wraz z zakładem opolskiej „wagonówki” za 20 mln zł po poprzednim, słowackim właścicielu. Decyzja sądu miała ogromne znaczenie dla naszego regionu. Odbudowała pozycję Opola na mapie przemysłu kolejowego w Polsce.

To, że PKP Intercity wygrało licytację i po zatwierdzeniu decyzji przez sąd, zakład wrócił pod skrzydła państwowej spółki, jest również osobistym sukcesem Sławomira Batko – managera PKP Intercity Remtrak, który razem z całym zespołem PKP Intercity Remtrak, przy wielkim wsparciu Ministerstwa Aktywów Państwowych, prowadził projekt repolonizacji opolskiej wagonówki. Dzięki jego pracy ukończyliśmy repolonizację zakładu przy ul. Rejtana w Opolu.

Img 4921
Odwiedź mój profil na Instagramie

Jeszcze półtora roku wcześniej w opolskiej wagonówce pracowało 100 osób i brakowało pieniędzy na wypłaty. W 2014 roku za czasów rządów Platformy Obywatelskiej PKP Intercity mogło zainwestować w rozwój zakładu, ale tego nie zrobiono. Wówczas firmę przejął obcy inwestor, który zaczął mieć problemy finansowe. Pracownicy przestali otrzymywać pensję, ostatecznie sąd ogłosił upadłość spółki Wagon Opole. Następnie firmę przejęła spółka PKP Intercity Remtrak, o co aktywnie zabiegałem.

Repolonizacja opolskiej wagonówki to wielki sukces, który znacząco wpłynął na rozwój całej Opolszczyzny. To jednak nie koniec. Jestem zdeterminowany, aby pracować dalej, by Opole rozwinęło się jako centrum naprawy taboru kolejowego w Polsce.

Img 4939
Odwiedź mój kanał na YouTube

Firma Remtrak zajmuje się naprawą, konserwacją i remontami taboru kolejowego i sprzętu transportowego. Od początku istnienia Spółki, podstawowym zakresem jej działalności była naprawa okresowa, początkowo rewizyjna, a od 2004 roku również naprawa główna, elektrycznych zespołów trakcyjnych, serii EN57. W 2005 roku nastąpiło rozszerzenie zakresu działalności o naprawę rewizyjną wagonów osobowych, przede wszystkim typu 111A. Misją Spółki jest świadczenie wysokiej jakości usług napraw i modernizacji pasażerskiego taboru kolejowego. Wizją Spółki jest uzyskanie statusu nowoczesnego zakładu wykonującego naprawy i modernizacje taboru szynowego dla sektora przewozów pasażerskich, oferującego kompleksowe usługi, zapewniającego wysoki, stabilny potencjał działalności raz atrakcyjne warunki współpracy dla pracowników i kooperantów.

Udostępnij na social media

Porozmawiajmy

Janusz Kowalski informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.
zamknij